HTML

Amatőr Makettezés

Kezdő makettezőknek szeretném leírni tapasztalataimat, és ezáltal szeretném segíteni őket.Bár én sem csinálom régen, csak 4 éve, de már sok dolgot tanultam a makettezésről. Ezt osztanám meg az olvasókkal. Ha bármi kérdés felmerül, írjatok! amatormakettezes@citromail.hu

2011.03.20. 14:00 =Farkas Máté=

A kapocsizé

 Nos, íme a cikk, amit már régen ígérgettem nektek. A kapocsizé egy elég hasznos dolog, nevezik még 3-ik kéz eszköznek (ez angol nyersfordítás), befogónak, levélkapocsnak és még sok egyéb másnak is. Én ezek mint együttesen hívom kapocsizének. Minden kapocsizé fontos eleme a hajlítható drót vagy csuklós fémrúd, a végén egy kapoccsal. Sokszor van úgy, hogy egyik kezünkkel fogjuk az ecsetet, a másikkal pedig a modellt. Ez idáig rendben van. De mi van akkor, ha a kezünktől nem férünk hozzá a modellhez? Ekkor (is) jön képbe a kapocsizé! Belecsíptetjük a modellt a kapocsizébe, az megtartja, és mi festhetünk. Persze ehez egy megfelelően nagy alapú kapocsizé kell, hogy az egész stabil maradjon. Ilyen pl.: az én 3-ik kéz eszközöm.(ezen két kapocs is van)De pl.: figurákhoz elég egy kisebb is(ilyen a levélkapocs). Egyébként leggyakrabban a figuráknál van rá szükség, vagy a kisebb alkatrészek festésekor (pl.: futóműszárak). A kapocsizé tehát egy nagyon hasznos eszköz. beszerzése lehetséges írószerboltokból( levélcsíptető, de akár 3. hend túl is lehet), de szerintem máshol is megtalálhatjátok. Nekem négy is van, egy sima levélcsíptető (amit le is rajzoltam nektek), egy focilabda alakú alappal rendelkező, egy 3.hend túl (2 kapocs is van rajta, forgathatóak, nagyító is van rajta, ez egyébként azt hiszem órásoknak van kitalálva), és az én kedvencem, amit Dima barátomtól kaptam. Ez egy fakocka, amiből kiáll egy fémrúd, rajta egy meglehetősen erős kapocs. és a legjobb benne, hogy az aljára nagyítóval ráégette, hogy kapocsizé(C), azaz copyrightolva van! Ez még le is van lakkozva.

 

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://amatormakettezes.blog.hu/api/trackback/id/tr642755702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása