HTML

Amatőr Makettezés

Kezdő makettezőknek szeretném leírni tapasztalataimat, és ezáltal szeretném segíteni őket.Bár én sem csinálom régen, csak 4 éve, de már sok dolgot tanultam a makettezésről. Ezt osztanám meg az olvasókkal. Ha bármi kérdés felmerül, írjatok! amatormakettezes@citromail.hu

2010.12.21. 21:16 =Farkas Máté=

Westland Lynx X

 A típus: A Lynx  az 1960-as évek gyermeke, ám azóta sok fejlesztést megélt, és ma is csapatszolgálatban van. 1984-ben egy elég izmos fogyókúrán átesett géppel felállították a helikopterek sebességi világrekordját(400 km/h), ám ez nemrégiben megdőlt, a Sikorsky X-2 es kísérleti gép által (463 km/h). A helikoptert bár már elég öreg, még csapatszolgálatban tartják, bár a Merlin már kezd bizonyos területeken a babérjaira törni, de minthogy a Királyi Légierő(RAF) elég nagy válságban van(5000 embert kell elbocsátaniuk, nem lesz F-35B csak C, Harrierek kivonása,stb), és bár helikoptereknél nem nagyon spórolnak, sőt az állományt növelik(ch-47 Chinook,stb...), de gondoltam, a Lynx még így is egy nagyszerű gép(pl.: tud háton repülni), és akár tovább is fejleszthetik.Itt kell megjegyeznem, hogy eredetileg ,nem ezért építettem ezt a fiktív változatot, de erre majd később visszatérek.

Építés.: A makett viszonylag egyszerűen megépíthető, (itt megjegyezném, hogy bár régi szovjet kitről van szó, a makettantikvár oldalán még láttam a dobozt :D) nem nagyon bonyolult, habár én tettem érte, hogy az legyen. Igazából alapvetően egy fontos hely van ahol be kell avatkozni, ezek pedig a hajtómű beömlőnyílásai. Itt ugyanis be lehetne látni a gépbe, amiben semmi sincs.(nálam van, de ezt majd később...vicces lesz, mármint nektek)Ide egy műanyag lapot raktam be, ami egész jól kitakarja a rést.Itt jön a vicces momentum. egy ideig félreraktam a gépet,(a törzsfelek már egybe voltak) de nem találtam a hátsó farokrotort. Emlékeztem, hogy levágtam az öntőkeretről, sokat kereste mis, de nem találtam. Úgy gondoltam, átalakítom a farokrészt úgy, mint a McDonald-Douglas Md 500n típusán is látható. Itt ugyanis a hajtómű forgatónyomatékának kiegyensúlyozására nem  farokrotort használnak, hanem egy belső turbina levegőt fúj ki a farokrész oldalain. Két régi alkatrész felhasználásával imitáltam ezt. Jött a festés. Először szürkéset szerettem volna, de ezt aztán matt feketére változtattam, mondván különlegesegységekéjszakaihalkszállításaazerdőközepéreaholnemakadbeleafarokrotorafaágbamertazugyenincs missziókra terveztem. Festés közben vettem, észre, hogy a modellben zörög valami. Nem értettem, de egy ideig békén hagytam(itt már festve volt az üveg is, egyébiránt abból a célból, hogy ugye képernyőkkel repülnek, hogy kívülről azt a kevés fényt se lássák), azonban egyre jobban furdalta a kíváncsiság, ezért lekapartam a szélvédőről a festéket, és lássatok csodát, a farokrotor ott volt benne! Hogy hogy raktam bele anélkül, hogy észrevettem volna, rejtély, de a lényeg, hogy szerintem így jobb is lett. Majd elfelejtettem, egy kis hiba még volt a készlettel, mégpedig a farokrész és a törzs csatlakozásánál kellet sokat tömíteni. Egyébként jó kis kitt ez, öröm volt vele dolgozni.Képeket sajnos nem igen tudtam ide feltölteni(túl nagyok), de majd makettinfóra ha kirakják, akkor majd adok linket ahol meg lehet nézni.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://amatormakettezes.blog.hu/api/trackback/id/tr522531138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása