HTML

Amatőr Makettezés

Kezdő makettezőknek szeretném leírni tapasztalataimat, és ezáltal szeretném segíteni őket.Bár én sem csinálom régen, csak 4 éve, de már sok dolgot tanultam a makettezésről. Ezt osztanám meg az olvasókkal. Ha bármi kérdés felmerül, írjatok! amatormakettezes@citromail.hu

2010.08.08. 13:31 =Farkas Máté=

A szovjetek győzelmének kulcsa: a T-34/76

  Gyártó :Revell                                                                                       Katalógusszám :03212                                                                                               Méretarány:1:76

A makettet kb. egy éve raktam össze.

 

A típusról

 

A legtöbb makettezőnek nem nagyon kell bemutatni, ezért csak egy részleges leírást adok. A T-34 a szovjetek leggyakoribb páncélosa volt a második világháború alatt. A Christie-típusú felfüggesztéssel ellátott tank 4 fős legénységgel és 31 390 kg tömeggel 40 km/h maximális sebességre volt képes. Fő fegyverzete egy 76,2 mm-es löveg volt. Ezenkívül volt még rajta 2 7,62 mm-es géppuska is. Max. páncélzata 65 mm volt. A nagyobb, 85 mm-es löveggel ellátott változata harcolt többek közt a koreai háborúban is.

 

A makett

 

Maga a makett a Revell 1:76-os szériájából van, ami a régi matchbox páncélos széria másolata. Így megtartotta annak azt az előnyét, hogy könnyű összerakni, ám hibáit is (például illeszkedési hibák). Maga a doboz tartalmaz egy diorámatalapzatot egy katonával, ami a kis méretarány ellenére is elég szép, kivéve, hogy a ppsh 41 géppisztoly csöve túl rövid. Nagyobb hibát csak a torony és a lövegcső találkozásánál lehet látni, ám tömítőpasztával és csiszolással ez is helyrehozható. A festés nem tökéletes, tudom, a doboz sem ezt ajánlja, de matt fehérre sem akartam festeni, mivel ecsettel azt nem lehet túl szépen megcsinálni, vagy csak sok gyakorlás után ami nekem akkor még nem volt meg. Találtam egy képet egy téliesített T-34-ről, aminek hasonló színe volt. tudom, vannak rajta hibák is, de mint már említettem a makettet nem most raktam össze. Nem nagyon néztem utána a megépített példány történetének, csak az összerakás hajtott, lévén kezdő modellező voltam.

 

Köszönöm, hogy elolvastátok a cikkem, további jó makettezést!

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://amatormakettezes.blog.hu/api/trackback/id/tr992207307

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása